Arvioinnilla oppimisen taitajaksi Joulukuu 2018 cover Sisällysluettelo Arvioinnilla oppimisen taitajaksi Joulukuu 2018 ARVOT-hankeHankkeen lähtökohdat ja tavoitteetorder-1 parity-oddARVOT-hankeHankkeen lähtökohdat ja tavoitteetARVOT-hankeHankkeen lähtökohdat ja tavoitteetARVOT-hankeHankkeen lähtökohdat ja tavoitteetARVOT-hanke ArviointipolkuMiksi arvioida? Oppilaan ja opettajan rooli oppilaan arviointitaitojen kehittymisessäorder-2 parity-evenArviointipolkuMiksi arvioida? Oppilaan ja opettajan rooli oppilaan arviointitaitojen kehittymisessäArviointipolkuMiksi arvioida? Oppilaan ja opettajan rooli oppilaan arviointitaitojen kehittymisessäArviointipolkuMiksi arvioida? Oppilaan ja opettajan rooli oppilaan arviointitaitojen kehittymisessäArviointipolku Oppimistoimintaa ohjaava arviointiMiten arvioida? Arviointimalleja ja -tapoja oppimista ohjaavaan arviointiinorder-3 parity-oddOppimistoimintaa ohjaava arviointiMiten arvioida? Arviointimalleja ja -tapoja oppimista ohjaavaan arviointiinOppimistoimintaa ohjaava arviointiMiten arvioida? Arviointimalleja ja -tapoja oppimista ohjaavaan arviointiinOppimistoimintaa ohjaava arviointiMiten arvioida? Arviointimalleja ja -tapoja oppimista ohjaavaan arviointiinOppimistoimintaa ohjaava arviointi ArviointimaaItse- ja vertaisarviointitaitojen kehittämisen väline alakoulussaorder-4 parity-evenArviointimaaItse- ja vertaisarviointitaitojen kehittämisen väline alakoulussaArviointimaaItse- ja vertaisarviointitaitojen kehittämisen väline alakoulussaArviointimaaItse- ja vertaisarviointitaitojen kehittämisen väline alakoulussaArviointimaa Prosessikuvaus alakoulun 3.-4.-luokkalaisten osallistamisesta arviointityöhönKäyttäytymisen arviointiorder-5 parity-oddProsessikuvaus alakoulun 3.-4.-luokkalaisten osallistamisesta arviointityöhönKäyttäytymisen arviointiProsessikuvaus alakoulun 3.-4.-luokkalaisten osallistamisesta arviointityöhönKäyttäytymisen arviointiProsessikuvaus alakoulun 3.-4.-luokkalaisten osallistamisesta arviointityöhönKäyttäytymisen arviointiProsessikuvaus alakoulun 3.-4.-luokkalaisten osallistamisesta arviointityöhön Oppimispäiväkirja oppimisen tukena 3.-6.-luokkalaisillaINTO - innovatiivinen ja taitava oppija käsitöissäorder-6 parity-evenOppimispäiväkirja oppimisen tukena 3.-6.-luokkalaisillaINTO - innovatiivinen ja taitava oppija käsitöissäOppimispäiväkirja oppimisen tukena 3.-6.-luokkalaisillaINTO - innovatiivinen ja taitava oppija käsitöissäOppimispäiväkirja oppimisen tukena 3.-6.-luokkalaisillaINTO - innovatiivinen ja taitava oppija käsitöissäOppimispäiväkirja oppimisen tukena 3.-6.-luokkalaisilla Digitaalisten arviointimenetelmien mahdollisuuksiQridin käyttö oppimisprosessin alussa, aikana ja lopussaorder-7 parity-oddDigitaalisten arviointimenetelmien mahdollisuuksiQridin käyttö oppimisprosessin alussa, aikana ja lopussaDigitaalisten arviointimenetelmien mahdollisuuksiQridin käyttö oppimisprosessin alussa, aikana ja lopussaDigitaalisten arviointimenetelmien mahdollisuuksiQridin käyttö oppimisprosessin alussa, aikana ja lopussaDigitaalisten arviointimenetelmien mahdollisuuksi Arviointikriteerit opetuksessa ja arvioinnissa yläkoulussaKokemuksia arviointikriteeritaulukon käytöstä yläkoulussaorder-8 parity-evenArviointikriteerit opetuksessa ja arvioinnissa yläkoulussaKokemuksia arviointikriteeritaulukon käytöstä yläkoulussaArviointikriteerit opetuksessa ja arvioinnissa yläkoulussaKokemuksia arviointikriteeritaulukon käytöstä yläkoulussaArviointikriteerit opetuksessa ja arvioinnissa yläkoulussaKokemuksia arviointikriteeritaulukon käytöstä yläkoulussaArviointikriteerit opetuksessa ja arvioinnissa yläkoulussa Itslearning oppimista edistävässä arvioinnissa yläkoulussaorder-9 parity-oddItslearning oppimista edistävässä arvioinnissa yläkoulussaItslearning oppimista edistävässä arvioinnissa yläkoulussaItslearning oppimista edistävässä arvioinnissa yläkoulussaItslearning oppimista edistävässä arvioinnissa yläkoulussa Digitaaliset arviointityökalut ja oppimisalustatDigitaalisten sovellusten pedagogista arviointiaorder-10 parity-evenDigitaaliset arviointityökalut ja oppimisalustatDigitaalisten sovellusten pedagogista arviointiaDigitaaliset arviointityökalut ja oppimisalustatDigitaalisten sovellusten pedagogista arviointiaDigitaaliset arviointityökalut ja oppimisalustatDigitaalisten sovellusten pedagogista arviointiaDigitaaliset arviointityökalut ja oppimisalustat ARVOT-hanke – vaikutuksia opettajuuteenArvioinnin eri ulottuvuudet ja vaikutuksetorder-11 parity-oddARVOT-hanke – vaikutuksia opettajuuteenArvioinnin eri ulottuvuudet ja vaikutuksetARVOT-hanke – vaikutuksia opettajuuteenArvioinnin eri ulottuvuudet ja vaikutuksetARVOT-hanke – vaikutuksia opettajuuteenArvioinnin eri ulottuvuudet ja vaikutuksetARVOT-hanke – vaikutuksia opettajuuteen Arviointiajattelu muutoksessaTyökaluja opettajan arviointiajattelun tarkasteluunorder-12 parity-evenArviointiajattelu muutoksessaTyökaluja opettajan arviointiajattelun tarkasteluunArviointiajattelu muutoksessaTyökaluja opettajan arviointiajattelun tarkasteluunArviointiajattelu muutoksessaTyökaluja opettajan arviointiajattelun tarkasteluunArviointiajattelu muutoksessa Arvot-hanke ohjatun harjoittelun näkökulmastaArviointi ohjatussa harjoittelussaorder-13 parity-oddArvot-hanke ohjatun harjoittelun näkökulmastaArviointi ohjatussa harjoittelussaArvot-hanke ohjatun harjoittelun näkökulmastaArviointi ohjatussa harjoittelussaArvot-hanke ohjatun harjoittelun näkökulmastaArviointi ohjatussa harjoittelussaArvot-hanke ohjatun harjoittelun näkökulmasta ARVOT-hankkeen tekijätKokeilu-ja kehitystyössä mukana olleet